//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Friday, September 07, 2007

mencari cinta

mencari cinta: entri separa jiwang

aku rasa memandangkan dah ramai org tak jenguk blog aku termasuk aku sendiri, ni la masa yg best nak ckp pasal cinta. hahaha. sepanjang hidup aku ni, aku tak pernah tanya sapa2 apa erti cinta. aku tak pernah tergerak nak tanya parents aku, cikgu2, kawan2 ataupun sesapa dalam dunia ni. so apsal tiba2 nak tulis pasal cinta, adakah aku sedang mencari cinta? yup, yup, aku pencari cinta, macam semua orang jugak. mcm ko! tapi sedikit spoiler, ini bukan kisah aku mencari cinta. maaf mengecewakan org2 yg baca blog aku ni. ada ka org baca blog ni? hahaha. ini kisah aku memahami cinta.

# # # # #


ya ya, aku tau cinta tu universal. luas sgt. ada org cinta org, ada org cinta komputer, ada org cinta periuk belanga, mcm2 la. tapi aku nak sembang pasal org cinta org. topik ni topik paling hangat all the time. korang tak percaya. tgk jer la lagu2 dlm dunia ni. paling byk ckp pasal cinta. tgk la movie2 dlm dunia nih, crita pasal cinta. kalau korang rasa nak kaya cepat, buat bisnes yg ada kait dgn cinta, for sure laku gila sgt2. seriously la aku tak tipu. nak berniaga apa? pandai2 la korang pikir, korang nak kaya, pikir sendiri! hahaha.
utk feeling yg lebih sket, sila dengar lagu dkt bwh ni. hahaha



sat2. ada ka org tak suka cinta? huih, aku rasa takdak kot. kalau ada pun, dia saja ja nak ckp tak suka. biasa la, manusia mcm2 ragam, pendapat, pengalaman. kalau sama saja dah jadi mcm benda lain. geng2 ni, geng yg minoriti saja kot. sapa2 yg rasa dia tergolong dlm geng2 ni, minta jasa baik saudara/saudari crita sket apsal tuan/puan tak suka sama itu cinta? ada brani? aku suka cinta, tapi aku cuka dengar secebis lirik 'tentang-tendang' dendangan band butterfingers. liriknya ditulis begini ...

buka radio di pagi hari, malam hari sama sahaja, cinta sana cinta sini, aku gila geli, cinta sana cinta sini, aku gila geli ....


haha, very true. tapi aku tetap cinta akan 'cinta'. org ckp it feels good. org ckp cinta itu best. org ckp cinta tu 'cinta'. so, aku pun tgk sini dan sini

maybe kalau aku dah tau apa tu erti cinta, boleh la layan lagu 'hadirnya cinta' dengan band gerhana ska cinta. with different feeling dan rasa serta mood. wuhuuuuu, esok saja ... hari ni bajet ooiiii!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home