//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Wednesday, September 01, 2004

a day after merdeka day



it is first spetember, it is a new month. hope to have good experiences in this month. this will be a busy month i guess. hope will get through and live happily ever after. huhuhuhu. MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

bila aku tengok sambutan ambang merdeka, terfikir betapa bezanya sambutan merdeka dulu dan kini. walaupun aku tak pernah merasai sambutan hari kemerdekaan pada masa dulu, aku pasti ianya berbeza. pengisian dan penghayatan susah pasti juga berbeza. bila tiba2 aku tertanya kepada diri sendiri apa rukun negara kita, aku terkedu, berfikir buat beberapa saat ... secara spontan aku kata, keluhuran perlembagaan, kedaulatan undang2, kesopanan dan kesusilaan, kesetian kepada raja dan negara ... dan errr! bukankah rukun negara ada lima perkara? apa yang satu lagi? mmm! i can think the last one lah. kita sudah tidak peduli apa makna semua itu, kerna kita sudah merdeka, kita sudah senang, tiada susah payah, tiada penat lelah, tiada sengsara, tiada ... tiada ... tiada yang buruk. syukur, syukur kerana sudah 47 tahun kita merdeka, kita bebas.

enjoy the new month, enjoy the first day of a new month. enjoy the wonderful wednesday. stay happy and smile along the way. stay positive and say tak nak to negative. ok, wassalam.


2 Comments:

Blogger Ikhwan Hayat said...

Kepercayaan kepada Tuhan :)

7:34 PM  
Blogger analogi said...

i know it, it ada kaitan dengan religion ...
1kHz adalah warganegara melaysia yang setia ... cayalah ... huhuhuhu

12:36 PM  

Post a Comment

<< Home