//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Saturday, November 20, 2004

3 malam

bila tulis tajuk ni, teringat lagu 'tiga malam'.

tiga malam ku mencarimu,
tiga malam hatiku sunyi,
bla bla bla ....




sebenarnya 3 malam sebelum raya aku pergi mencari sesuatu untuk hati yang sunyi ini, ewah, jiwang la pulak ... hehehe. bukan cari awek, cari duit raya la ... it begins ... masa aku balik hari khamis, 11 Oct 2004, diorang ajak aku pergi berniaga dekat pekan jitra. diorang cakap kalau berniaga 3 malam tu, boleh dapat duit banyak. tapi aku faham tu semua propaganda diorang untuk ajak orang malas macam aku ni. tahniah aku ucapkan pada diorang sebab propaganda diorang dapat menewaskan sifat pemalas aku. jadi, mulai malam 29 Ramadhan aku start business. solat terawih pun tinggal tuh! iysh! isyh! astaqfirullahal'azim. apa nak jadi pun tak tau. hehehe. solat 5 waktu tak tinggal la! huhuhu. so, 29 Ramadhan, 30 Ramadhan dan malam raya aku jaga business aku. alhamdulillah, boleh tahan la jugak jualan 3 malam tu. laris mengalahkan goreng pisang panas. aku jual apa? hish! mana boleh bagitau! apa? ... jual mercun? bukan, bukan ... jual kuih? bukan, bukan ... apa? lagi tak betul, bukan jual lemang la. nak tau jugak? tak payah la. kalau nak tau tengok gambar dekat bawah.



ada banyak lagi gambaq 3 malam tu dekat [sini]. pada aku 3 malam tu mmg best walaupun aku keje suke2 jer. tolong2 jer. aku jaga shif malam jer. siang letih aaa. so, korang tak boleh la mintak duit raya sebab aku keje takder gaji. pengalaman pun best jugak.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home