//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Tuesday, December 27, 2005

beauty kills

menjengah ke panggung bukanlah rutin aku, tapi adakalanya rasa gagah untuk menapak ke sana. kerna selalunya aku lebih selesa ketinggalan dan sekadar menonton vcd (vcd pinjam). isnin yang semalam, gagah kaki ini ke sana memandangkan jadual asal terpaksa dibatalkan. asalnya hati mengajak minda menonton 'baik punya cilok', nukilan that cool guy tapi syukur, tiketnya sudah sold out. paras tanda ke'laku'an filem Malaysia semakin baik. filem kedua yang terpacul dekat sel2 otak aku adalah filem terbaru arahan peter jackson. lagi pun seorang teman asyik bertanya aku udah nonton filem ni ka ngak. jadi aku pun beratur panjang membeli tiket di kaunter tiket tapi malangnya tiada awek cun menjaga kaunter. muahahahaha, bli tiket terus masuk on the spot (punya la lama beratur).
*menonton*
setelah 3 jam berada dalam panggung, punggung pun rasa kebas. dirumuskan, filem ni menarik (seperti selalunya). bukan apa, filem hollywood banyak menjual teknologi. ceritanya mungkin sama (dengan filem sebelumnya), dan babak klasik (memanjat banggunan) sudah pastinya ada. namun begitu, crita ni diselitkan dengan babak 'lawak'. itu satu kelainan untuk genre sebegini dan beza dgn filem sebelumnya (aku dah agak2 lupa filem sebelumnya). peter jackson mmg tak asing dgn efek2 cam nih, so remake kingkong aku rasa agak mudah baginya. jika anda cintakan haiwan, cool efek2 grafik, seorang wanita cantik, dan kingkong yg pandai berjenaka, silalah meng'mungkung'kan di panggung berdekatan. anda akan enjoy! selamat menonton.

Image hosted by Photobucket.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home