//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Monday, November 21, 2005

mulan


Image hosted by Photobucket.com

mulan
kau terang di kala siang
aku bimbang kau tak selalu terbang
bila suria menjelang
kau mulan si cahaya indah
tak pernah berpindah, tak jua kalah
masih disitu membatu sejakku dibangku sekolah
oh mulan, kau lah bumbung malamku
dimasa aku duduk berbangku disitu
aku lihat kau jauh berbatu-batu
mulan oh mulan
malam ni tak seperti semalam
pak awan tiba berbalam-balam
lalu kau hilang dan aku jadi suram
esok, aku dan kau berjanji
untuk ulangi janji temu di malam yang sunyi
aku dengar unggas-unggas riang menyanyi
serta sang bayu datang bawa penyeri
oh indah, kau bagaikan dewi ratna sari
penyeri yang menyanyi dimalam sunyi
mulan si bulan
harap paksi ini tak akan pernah tumbang
walau mana yang lain cuba menyumbang
hope i have that old scenario
so day by day
i read the story of all
for us to share
before i got that call

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ep..nih mende ek?poem ke lagu ke?heheheheh...

4:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

anonimes: dua2 oun boleh

9:50 AM  
Blogger kitchenkidscoffee said...

minat eh poem2 ni..aku dulu masa ting. 1 pernah try bertanding wakil kelas baca poem bahasa melayu. aku pilih sajak 10 baris je kot, ayat pendek2..senang nak hafal. rupanya, sajak org lain panjang2..

aku baca sajak tak sampai 2 minit agaknya..terus turun pentas. lepas tu aku xminat poem dah..pasal aku kalah..haha! :P

3:26 PM  
Blogger analogi said...

aku pernah masuk pertandingan syair ... sebab senang sket dari sajak ...
cuma tambah kat belakang ~eeieieee *lebih kurang camtu la bunyi dia*

9:03 AM  
Blogger kitchenkidscoffee said...

haha..macam mengilai je..eeee..takott

9:11 AM  

Post a Comment

<< Home