//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Friday, April 21, 2006

Gabra!

Image hosting by Photobucket


"Gabra! Aku gabra la bila kena ckp kat depan kelas." itulah salah satu pengalaman ke'gabra'an aku. So, last week i got the peluang untuk nonton filem terbaru arahan Yasmin Ahmad. Ingatkan takdak org sebab aku dtg awal la jugak, tapi tinggal seat dpn saja. Alang2 menyeluk pekasam, dah bazir minyak dtg sini, so beli la jugak tiket. Langut pun langutlah ... Cerita tu mula dgn scene org sapu kaya dkt roti. sedap jugak aku tgk masa tu sbb aku tak makan lagi .... bla, bla, bla ... tiba2 sampai scene buaian, crita habis ... aiceh, sedang syok layan tiba2 habis mcm tu ... tak best sungguh. hehehehe ...

Pada dasarnya, situasi 'gubra' tu dpt aku lihat pada keseluruhan filem. Kejanggalan yg jarang berlaku dlm masyarakat kita ... satu: org kg sarapan roti kaya, hehehe. tapi, dulu tok aku jamu sarapan dgn roti kaya jugak ... sekarang, org kampung dah makan roti canai, nasi lemak, semua tu ... dua: manusia yg gaya hidupnya berbeza dpt hidup jiran bersama, pak lebai sungguh ngam dgn pelacur. tiga: pakaian orked. aku rasa tak ramai manusia di realiti mampu buat mcm tu, pakai baju bapak org. empat: ending dia, hahahaha ... rasanya ada byk lagi scene2 ke'gabra'an ni tapi aku malas la nak ingat balik. kalau korang nak tau, pergi la wayang and beli tiket gubra. sekian, terima kasih.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home