//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Wednesday, October 27, 2004

3 days

saturday, 23 October 2004, 9 Ramadhan 1425 Hegira
-------------------------------------------------

woke up as early as i could and gone to faculty to check on few things. and then i look up. "wow! the sky looks great today", i thought. i should took this opportunity to have my jalan2 at jb for the last time. lagipun dah 2,3 hari aku mengidam nak keluar jenjalan. i wish that mr. sun would shine all day long. jadinya, aku pun pergi la jenjalan dkt jb. tak singgah mana2 except plaza angsana on my way back. i thought that i would like to look my baju raya. alang2 dah datang, cari baju raya la trus. tengok punya tengok, belek punya belek, dah yang melekat di sanubari. so, i don't bought any baju raya. aku mundar mandir dalam plaza angsana tu. habiskan masa sebelum pukul 4.30pm. nanti nak kena pergi param lagi. keluar jer dari plaza angsana. wow! *bkn nampak awek cun la* rupanya sang awan dah berlegar2 dekat atas tu. man! i thought this would be my race against time. apalagas, start enjin motor and pecut selajunya TAPI dengan penuh hati2 la. i watch i become near and nearer each minute. i thought, " man! i should make it". i was very kondifen until aku sampai dekat UTM. as i passed pintu gerbang UTM, aku rasa mcm masuk dunia lain. tiba2 jer ada hujan, tapi rintik2 la. i thought again "ni yg sedap hati ni". bila saja aku sampai dekat kolej 12. purrr!!! hujan lebat turun. macam ada orang curah air atas kepala aku pulak rasanya. apalagas, basah kuyup la aku petang tu.

what a day! kalau aku tidur petang tu, pasti aku tak pergi param and bila jaga pasti dah lepas waktu berbuka.

sunday, 24 October 2004, 10 Ramadhan 1425 Hegira
------------------------------------------------

tak tau la sebab apa aku bangun awal pagi ni. hari ni kawan aku yang duduk depan bilik aku akan pulang ke kampung halamannya. good for him. achai nama diberi. orang sabahan. his is one great friend. one cool dude. and his gots lots of phone number too. achai, kalo ko baca ni, aku bergurau jer ek. hehehe. so, pagi tu at about 11.30am, kitaorang (two cars, about 7 orang) pergi menganto achai to airport. flight nyer terbang pukul 1.00pm kalo tak silap aku. so, we wait ... we wait ... we wait ... bila pukul 12.45 camtu, salam2 and there he goes. gambar2 kenangan adalah seperti di bawah:







petangnyer, kurang la sorang lagi rombongan ke param. and this param visit is the last param visit aku di tmn u. sebab esok giliran aku pulak untuk balik. yang sedihnya, aku terlupa nak beli giant donut. rugi sungguh.



monday, 25 October 2004, 11 Ramadhan 1425 Hegira
------------------------------------------------

although aku begitu teruja sebab nak balik hari ni. aku tetap kawal keterujaan aku. aku tidur dengan nyenyak sekali. rasanya macam tak nak pergi sahur pagi tu. tapi bila memikirkan aku perlu mengangkat barang2 yang seberat batu-batan ni, aku gagahi jua untuk bersahur. and inilah sahur terakhir aku di UTM. huarg! huarg! huhuhu. huh. ~sigh~. lepas sahur, rasa macam nak sambung tidur, tapi barang2 ni perlu dikemas. kan best kalau ada orang tolong kemaskan, boleh aku sambung tidur. huh. ~sigh~ [sambung dalam entry 'journey home']


0 Comments:

Post a Comment

<< Home