//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Saturday, October 23, 2004

a day before yesterday

22, Oct 2004 equal to 8 Ramadhan 1425 Hegira

yup, i had hand over my thesis. feel so good and thankful. starting yesterday, i had new jobs waiting for me back home. first, making videos. at the moment, i have 4 videos to be done. my cousin's graduation day, the batu layar rombongan and the danga bay makan2. satu lagi adalah projek raya aku utk satu sambutan hari raya dekat kampung aku. for the kampung's project, pieces idea tu dah ada cuma nak tak pasti sesuai ke idak. second, making library for 1kHz punya cloud. ni penyelia aku suruh buat. sepatutnya aku dah dapat siapkan hari isnin lepas, but ada few problem yang tak dapat aku atasi. bengang betul! ~sigh~ so, nanti kena la mintak tolong tuan punya kod. tu adalah keje rasmi aku when i got back.

so yesterday, aku buka balik adobe premier. have to explore more. sebab dvcam kakak aku menyukarkan kerja aku mengedit. gambar dia not so cun as masa ambil gambar. or, aku yang amatur. hehehe. and in that exploring process, i found color correction features. thank god! boleh la aku edit dengan lebih baik tapi tak sebest feature yang ada in adobe photoshop. dalam color correction ni, ada peluang nak dapatkan warna yang lebih cun. cumanya, semuanya have to manually done. kalau video setakat seminit tu ok la. ni berminit-minit punya video, mau tak bosan. sukar, sukar. benda yang paling sukar setakat ini ialah nak edit gambar malam. bila lighting kurang, fenin ... fenin.

keje tak rasmi pula adalah, tidur sepueh-puehnye! main game sepueh-puehnyer. rileks sepueh-puehnye and raya sepueh-puehnya. tak pueh hati lagi?

and i will heading home next week. and setiap kali aku call home, that cute little gurl keep asking me bila nak balik. so kepada cik alis khaleeda, i'll be back next week. yea!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home