//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Thursday, January 13, 2005

Ada-ada, Apa Saja (Versi Berbica)

pada petang yang cerah dan angin bertiup gembira, 2 orang pemuda, ada2, apa saja

pemuda1: huaaarg!!! (aksi menguap panjang) HAH! best betul tidur... mmmm

pemuda2 sakit hati melihat rakannya yang seronok dibuai mimpi sedangkan dia asyik memandu

pemuda1: mat! (bukan nama sebenar). kita dah sampai mana sekarang?
pemuda2: yup! kita dah sampai negeri jelapang padi!
pemuda1: ooo! mmm... lama jugak la aku terlelap.
pemuda2: kau bukan kira terlelap dah, itu dah kirat tidur nyenyak!
pemuda1: eh! marah ker?
pemuda2: hehe, takder la.

keadaan tiba2 terdiam seketika

pemuda1: mat, menara kuala lumpur tu berapa tinggi ?

pemuda2 terasa pelik, apsal tiba2 tanya soalan macam ni, lalu ...

pemuda2: ntah! aku pun tak tau, cikgu aku tak ajar aku la dulu ...
pemuda1: laaaa, nak salahkan cikgu ko apasal?
pemuda2: hehehe, aku rasa tinggi la jugak, antara yang tertinggi di dunia la ...
pemuda1: hish! mmg betul la tinggi, ni mmg tinggi betul ni ...
pemuda2: apsal ko tanya soalan cepu mas petang2 macam ni, ko mamai lagi kot?
pemuda1: tak tau la, tapi aku rasa mmg paling tinggi di dunia la ...
pemuda2: ????
pemuda1: sampai dekat negeri jelapang padi pun boleh nampak ... kira tinggi la tu ...
pemuda2: ko biar betul, jangan nak buat lawak petang2 ni. ko betul mamai ni ...
pemuda1: aku pun tak percaya, tak logik pun ada ... tapi aku nampak dengan mata aku sendiri
pemuda2: menara kuala lumpur tu dekat kl, mana boleh nampak sampai sini, ko mimpi kot tadi...
pemuda1: tah la. mat! ko cuba tengok tu

pemuda1 menunding jari keluar dari cermin kereta

pemuda2: ish! jangan ko merepek la.

pemuda2 memandang ke arah tudingan itu....

pemuda2: laaaaa. HAHAHAHHAHAHAHAHAHAAA
pemuda1: apsal ko gelak, ko ingat aku buat lawak ker?
pemuda2: ko mmg tak mamai la, cuma ko #$%*#
pemuda1: hah! apa hal! &*($#*#&@)$&!$*
pemuda2: HAHAHAHAAAAA, KAHKAHKAHKAH! lawaknyer, lawak!

pemuda1 diam, sementara pemuda2 tak habis bergelak ketawa



pemuda1: huh! sakit hati aku tengok ko, apsal ko gelak la?
pemuda2: hahah! ko jangan nak buat aku gelak balik...
pemuda1: (*#&*@)&$
pemuda2: kalau ko nak tahu, tu menara alor star la! bukan menara kuala lumpur! HAHAHHAHHAAHAH

pemuda1 kembali diam, dah pemuda2 tak abis menikmati suasana riang petang tu.

pemuda2: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHHAAH AHHAHAHAHAHAHAH!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home