//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Monday, March 07, 2005

at last

analogi thanks to mr Photobucket.com


at last, i have the oppurtunity to watch it. after a long week waiting till last weekend. at last, finally, spend my time to watch the overrated, overtalked movie at the moment called SEPET. according to plan, i gonna watch on 1.30 punya tayangan tapi sampai lambat pulak. jadi kena tunggu the 2nd punya tayangan. bengang pun ada jugak sebab lepas watch SEPET ada plan lain but sebab the eagernest to watch this movie, kena la tunggu. i thought it will be worth waiting. lepas tunggu punya tunggu macam dah nak jadi tugu. dapat juga nonton ...

analogi thanks to mr Photobucket.com


cerita tak payah cerita la sebab i guess mesti dah ramai yang dah nonton. kalau aku tengok camtu jer, mmg biasa, mcm drama jer. tapi bila dah duduk dalam panggung gelap, baru terpikir aku actually duduk tengok filim. ceritanya mudah, biasa dan hidup. aku mmg suka cerita yang begini. filim ni pun cerita pasal society malaysia kini. berbanding rabun, cerita ni lebih mudah diterima oleh aku, orang lain aku tak tau la. mungkin sebab ada unsur remaja kat situ. elemen orang muda? apalagi kalau bukan cinta dan friendship. itu mungkin lebih dekat kepada orang muda mcm aku. selain pasal cara hidup cara malaysian, cinta, friendship, aku dapat kaut pasal cita2, harapan dan sedikit ketuhanan. so apa beza dengan omputih made punya filim. tema mungkin sama, tapi dengan gaya malaysia. cerita yang mudah aku dekati sebab aku pernah hidup dalam gaya itu. itu yang best pada aku dalam filim ni. itu aja ... and kalau sapa-sapa nak tengok cerita malaysia yang lain, sila tonton dan nilai sendiri.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

finally, dapat jugak tengok ek..so,bape bintang nak kasi. :) wpun endingnya macam tu,tapi puas hati jugak la kan?

[ zuril ]

5:17 AM  
Blogger analogi said...

brape bintang? out of 5, saya bagi 4 setengah bintang.

pasal ending tu, it's up to penonton nak predict apa pun. bagi aku, ending dia terletak pada kata-kata "i'll be waiting" ...

macam mana pun, enjoy tgk ceta nih.

9:33 AM  

Post a Comment

<< Home