//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Friday, May 27, 2005

Tupah banyak sesumpah?

Image hosted by Photobucket.com

satu nama, satu kata, satu tempat. dulu nama ini indah, kini nama ini tak di endah. dulu, ianya sempurna tapi kini 'Tupah' tertumpah dengan jelingan-jelingan serong, ucapan-ucapan sinis dan lakunya tidak lagi manja. mengapa? kenapa? bagaimana? apa? siapa?

mengapa dan kenapa? tempat ini indah namanya Tupah. tempat untuk melihat kebesaran Allah s.w.t dan bukannya @#^@#&*$. i'm sicked and tired of this thing! aku kata begini bukannya kerna aku cukup sempurna TAPI mengapa dan kenapa? aku juga tidak tahu kenapa? fikiran logik aku ini tak mampu bersambung dengan alam realiti. i don't know why?

Image hosted by Photobucket.com

bagaimana? aku bertanya lagi sebab manusia semulajadinya cukup 'curios'. why in the first place TUPAH jadi sasaran. Bukankah ianya hutan dan hutan didiami oleh berbagai2 makhluk Allah s.w.t yang lain. tidak gentarkah mereka? betul jugak, Allah s.w.t pun mereka tidak gentar inikan pula makhluk Allah s.w.t. tapi aku tidak mampu beri jawapan konkrit kerana aku tidak tahu!

apa dan siapa? apa semua ini? siapa semua ini? aku tidak tahu apa dan aku tidak kenal mereka . *beristighfar* dan mintak dijauhkan dari segala semua ini.

---------------------


Image hosted by Photobucket.com

Tupah, dah berkali2 aku ke sana dan alhamdulillah aku masih punya peluang utk melihat kebesaranNYA. udaranya nyaman, bunyinya damai, airnya dingin, aku jadi tenang. dan Tupah, jangan 'hilang' kerna aku mahu merasa tenang itu lagi nanti.

but what do i know. Allah s.w.t yang lebih mengetahui.

Image hosted by Photobucket.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home