//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Thursday, October 06, 2005

this journey: satu ramadhan empatbelas dua puluh enam hijrah

alhamdulillah, ramadhan kembali lagi dan aku dapat merasai satu ramadhan sekali lagi. berbeza dari tahun sebelumnya, aku kini di tempat berbeza, situasi yang berbeza ... dulu di skudai, sekarang di usj. dulu belajar, sekarang kerja ...



ini satu ramadhan aku ...
alhamdullilah, aku dapat terawih malam pertama
alhamdullilah, aku dapat sahur hari pertama, walaupun ala kadar bukan nasi kandar
pagi satu ramadhan, cerah, aku syukur ...
kerja satu ramadhan, tak sibuk dan tak sepi, sederhana
petang satu ramadhan, hujan, aku syukur ... (hahaha, aku ada suit gaban aku ... takdak la basah sangat, alhamdulillah)
berbuka, siap dapat tapau (org belanja) + nasi bujang, aku syukur ...

ramadhan datang lagi, seronok? mmg seronok ... tapi aku masih mencari2 mana la pasar ramadhan yang best dekat USJ ni ... any suggestion? tempat sekitar kl/selangor pun boleh jugak ... aku nak cari apa juadah berbuka org selangor dan kl pulak, kalau kat skudai(tmn universiti) dengan nasi briani batu pahatnya + donat gergasi + air katira ... dekat sini? i'll try to find out

2 Comments:

Blogger Ahada Aihara said...

salam analogi....

kalau USJ dekat hicom bleh pegi bazaar ramadhan di area puchong... or else bleh aje ke stadium shah alam... besar jgk bazaar dier...

1:22 PM  
Blogger analogi said...

minggu lepas ada juga cari2 ... tapi mmg takde yg best ...
maybe minggu depan pi puchong atau shah alam ...

thanks ahada ...

10:06 AM  

Post a Comment

<< Home