//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Friday, August 05, 2005

this journey: sehala

Image hosted by Photobucket.com


no turning back, what should i do. break the rules or just move on? jalan sehala. tiada belas kasihan pada situasi ini. zuril pernah menyatakan mengenai jalan mati. tapi ini kes lain, kes berbeza, kes yang perlukan pilihan. 2 pilihan yang sukar untuk di decide.

jika di jalan raya, masih boleh direverse dan berpatah balik walau itu kelakuan salah pada prinsip pak polis trafik. bagaimana pula jika ianya masa, pastinya tiada reverse atau patah balik atau pak polis trafik. itu jalan mati.

sehala, kekadang mmg seronok di jalan sehala, lancar dan laju serta tiada halangan. buruknya juga ada, tak seronok pula bila tiada cabaran. itulah, manusia tak pernah puas. apa2 pun, jalan sehala, jalan dua hala, jalan mati, semuanya pasti ditempuh. panjatkan doa, ikhtiar dan tawakal. insyaAllah.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jangan jalan seorang. jalan bersama "semangat", seiring dengan "doa" dan dipimpin oleh "tawakal". jalan dalam keadaan yang "tenang", jangan cuba "berlari" kalau masih belum punya kekuatan. selamat menempuh "perjalanan" yang masih panjang. :)

\zrl\

4:16 AM  
Blogger analogi said...

terima kasih utk ingatan itu

11:37 AM  

Post a Comment

<< Home