//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Thursday, September 16, 2004

jom jejalan





ini cerita minggu lepas, ini coretan cecubit pengalaman, ini imbasan memori seminggu lalu. sebenarnya nak cerita pasal lawatan yang aku ikut minggu lepas tapi terasa begitu panjang untuk dihuraikan. sukar untuk dituturkan, dipersembahkan atas blog ni. oklah, pada asasnya, lawatan tersebut merangkumi tiga buah tempat yang berbeza peranan dan purpose. each has unique contribution/aplikasi on virtual reality. lawatan aku bermula dengan menunggu bas di D07. around 11.15, naik atas bas. macam biasa, seat belakang menjadi pilihan. bas bertolak dalam jam 11.30. almaklumlah, nak pastikan semuanya ada. tiba2 kena bayar yuran. la, aku ingatkan tak bayar apa2. pihak penganjur tak maklumkan apa2 pun dekat aku. nasib baik ada bawak fulus lebih, kalau tidak terpaksa berutang. huhuhu. yuran adalah untuk makan, cadangnya nak buat barbeque. takpela, orait la tu. biasala, pukul 12.00, mana boleh tidur. ni bukan masa tidur aku. terpaksa la berpura-pura tidur. susah juga nak berpura2 tidur ni. pukul berapa ntah, berenti makan di Machap. aku tak makan pun sebab perut masih penuh dengan nasi goreng kampung telur mata. makan angin machap sudahla. naik bas, tak dapat lelapkan mata lagi. nasib baik ada wayang, PHSM ditayang. oklah, aku bukannya tengok lagi cerita ni. layan la. habis cd1, takder orang nak tukar, aku pulak duduk jauh dekat belakang. biar jelah, pastu driver tutup tv. berpura2 tidur hinggalah tertidur. sedar2 dah sampai hentian rehat seremban. dalam pukul 4++ dah sampai dah rasanya, tapi aku tak sedar pun. pukul 6.00 dikejutkan, mandi manda di toilet dan solat subuh di hentian seremban. lepas tu teguk air horlick panas. srup ... srupp ... huh sedap. sementara nak sampai taman teknologi, lelap lah dulu. lebih kurang pukul 8.30 sampai taman teknologi. so, tunggu la sampai pejabat dibuka dan dijemput oleh wakil daripada shapeshifter. pukul 9++ baru boleh naik. masuk jer dalam diorang punya pejabat, mmm... dah berubah dah pejabat ni. lain benar daripada kali terakhir aku datang sini. rasanya staf pun dah bertambah. kena ceramah oleh big boss, then baru tengok projek terbaru dan projek lama yang diorang dah dan sedang buat. projek yang baru2 ni banyak yang military punya. oklah. aku berminat tentang penggunaan hardware utk bagi input kepada program opengl. ni kena tanya budak2 electrical. diorang guna I/O card, normally guna 32 I/0 signal. card ni cucuk dekat PCI slot dalam komputer. lawatan kali ini aku more berminat pasal ni. yang lain2 tu more opengl la. habis semua, jom makan. lepas makan, habis. so blah la. hampir pukul dua baru bas sampai. destinasi seteerusnya adalah cyberjaya. esok la pulak aku cerita cyberjaya. oklah, enjoy the pic and wassalam.







p/s: credit untuk tuan punya gambar, saudara epy dengan saudari zana.

2 Comments:

Blogger Ikhwan Hayat said...

best nyerrr jalan2....

12:22 PM  
Blogger analogi said...

mmg best!

3:11 PM  

Post a Comment

<< Home