//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Saturday, March 26, 2005

bila masa aku malas!

wei! ko ingat aku ni malas sangat ka? bengang btol! ko ingat aku ni makan ... tidoq ... makan ... tidoq jer ka? sapa kata? sapa bagitau hang? jgn nak pandai2 kata aku malas! hah! hah! apa? apa? tak pueh hati!

---------------------------------------


cerita di atas tiada kena mengena dengan cerita kat bawah. sebarang perkaitan atau persangkutan adalah kebetulan semata-mata.

'dengki pun ada, hasat pun ada, marah pun ada, macam mana orang boleh buat? takkan aku tak bleh buat! so, jom buat.' otak aku mencabar aku setelah mata terlihat satu kerja orang yang begitu menakjubkan. mata menghantar isyarat ke otak 'terer giler kawan ni buat'. kemudian, 'rajin betol dia nih, tak pergi makan nasi ker hape buat kerja nih?'. pastu otak waras aku 'la, benda nih kacang jer, kalu mamat ni boleh buat, takkan tuan punya otak tak boleh buat, kalau dak, baik tuan punya ni tak payah berotak'. lalu otak berbicara kepada otot2 'hoi, otot, jangan harap mata tengok jer, ko tak nak try ker?'. otot balas 'hek eleh, ko ni, jgn nak cabar aku. kacang jer tu!'. otak balas 'try aaa kalau ko brani, cakap jer lebih!'. otot mengotot kembali 'ok, OK! OK!'.

maka dengan itu, bekerjala tiga sekawan ni, menunaikan hasrat tuannya untuk mencari kepuasan.

otot: sapa cabar aku hari tu? mana dia?
otak: apsal ko tak pueh hati nih.
mata: rilek aaaa brader? apa marah nih?
otot: aku cuma nak cakap makasih jer kat otak....
otak, mata, otot: HAHAHAHAHHAHAA....

tuan punya: aaaaahhh! puas, aku puas!

so, apakebenda semua ni? apa yang pueh nyer? sila kat >sinidan kat sini

0 Comments:

Post a Comment

<< Home