//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Tuesday, July 12, 2005

this journey: rush hour

bila saja aku menulis tajuk entri ni 'rush hour', aku teringatkan sebuah filem dengan tajuk yang sama. cumanya kali ni bukan aku nak berstory pasal filem tu. entri ni mcm sambungan dari entri sebelumnya, 'this journey: the waiting game'. slow lawannya fast, waiting lawanya rush.

sehari2, masa byk terbuang dengan menunggu. jadi ramai org akan 'rush' utk cover up their lost time. jadi ramai la yang bertolak2 nak keluar lif, ramai la yang bertolak2 nak naik bas, ramai jugak yang bertolak2 nak naik komuter, dan semestinya ramai yang memotong 'Q' ketika di jalan raya. semua ni adalah adegan biasa, situasi sehari2 yang aku dapat lihat dalam 'hutan batu' yang bergelar metropolitan ini. itulah rempah-ratus, asam-garam, hidup di dalam 'hutan batu'.

tiada apa lagi untuk entri kali ni, sebab aku perlu 'rush'. wassalam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home