//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Monday, February 06, 2006

satuampatduatujuhhesh

Image hosting by Photobucket


menanti pagi

malam,
terduduk aku semalam di dalam kelam,
mendongak jauh berfikir tentang masa silam,
yang dah berlalu dan pastinya bukan semuanya rasa suram.

kawan,
dan mereka datang dan pergi bak mengalirnya air di sg. tahan,
pahit manis bersama terlalu banyak dan kalau di isi sudah bercawan-cawan,
mereka adalah kawan dan bukannya lawan.

indah,
rasa teruja bagai tiada hari esok dan aku tak endah,
malam ini aku memuji bulan dan bintang tak sudah-sudah,
tanpa fikiran yang waras ia pasti mengundang padah.

menanti pagi,
masa itu sunyi dan aku tersenyum lagi,
perut berbunyi lalu aku membuka si tudung saji,
yang pasti tiada apa dan aku merasa sedikit rugi.

menanti pagi,
di suatu pekat malam,
ku teringat pada kawan,
bersama kenangan indah,
semasa ku menunggu pagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home