//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Monday, June 12, 2006

manusia bosan

Photobucket - Video and Image Hosting


semalam. aku tersedar daripada lamunan yg panjang. terjaga dari mimpi. tersentak dgn waktu yg berlalu. rupa-rupanya aku hidup dalam berpura2, kepura-puraan dan tiada realistik. aku manusia bosan. bosan dgn kerja, bosan dgn rutin, bosan dgn masalah, bosan dgn susah, bosan dgn senang, bosan dgn segalanya. cis! tiada seinci pun aku mengucap syukur. dgn apa yg diberi, dgn apa yg aku ada, dgn apa yg aku dapat, dgn apa yg aku lalui. aku manusia bosan dan juga manusia yg tak bersyukur. lalu sedetik terkemudian, aku berfikir. ttg segalanya. ttg kerja, ttg rutin, ttg masalah, ttg susah dan senang dan ttg hidup. adakah hari ni lebih baik dari semalam? aku manusia bosan, aku manusia yg tak bersyukur dan aku juga manusia yg berfikir. lantas aku rancang, aku susun, aku teliti, aku halusi. idealis or realis? angan2 atau wawasan? ckp kosong atau perancangan? aku manusia bosan, aku manusia yg tak bersyukur, aku manusia berfikir dan aku juga manusia yg mahukan matlamat. org lain dah hebat, org lain dah berjaya, org lain dah hidup senang, org lain dah kaya, org lain dah mampu tolong org lain. aku dimana? aku kemana? aku masih disini, tak byk ubahnya. cis! masih sama. aku bangun, aku pandang dpn, aku langkah ke dpn. aku temui jalan buntu. arghhh! esok saja.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home