//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Wednesday, November 14, 2007

jelaskanjeles



aku tonton telenovela tak lama dulu, aktresnya indah2 belaka, actornya baik2 sahaja. critanya asyik bertekak siang malam, rebut harta. ahh, bikin ribut saja. mengapa perlu rebut harta, bkn tak boleh buat harta sendiri. hehe, itulah contoh pengaplikasian emosi jeles/cemburu di duniawi. jeles wujud dlm diri, produktif setiap hari. jeles sebahagian dr penghidupan. tapi, kalau sembang pasal jeles, benda yg paling sinonim, adalah jeles dlm relationship la kan. aku rasa kalau buat survey suruh org bg contoh scene jeles, sure org2 tu bg "scene relationship". mana taknya, aku buat survey dkt awek2 yg lalu lalang dpn shopping complex. hahaha. ok, back to the topic. *buat muka serius*



pada aku, jeles ni dh lama wujud, sejak aku lahir lagi. masa kecik2 time bayi, aku jeles dkt bayi2 lain dpt nurse cun2 jaga depa. dem! (sekadar penyedap cerita) masa aku budak2, aku jeles jiran rumah sebelah, dpt mkn aiskrim tiap2 hari. dpt mainan canggih2 dari aku. aku cuma dpt beli tora je. tu pun sbb aku menangis bagai nak gila. hahaha, kesian mak bapak aku. time skolah rendah, aku jeles kwn aku ada beg ultraman, bekas makanan ultraman, kotak pensel ultraman, pemadam ultraman. cis! lepas tu, bila dh besar sket, aku jeles kwn2 aku pergi skolah ada drebar. alaaaa, drebar bas pun kira driver jugak kan. aku pula tiap2 hari kayuh basikal. alhamdulillah, aku sihat skrang. terima kasih dkt mak bapak aku. time dkt universiti plak, aku jeles tgk kwn2 aku ada henset best. bleh dgr lagu siti nurhaliza. aku dgn henset siemens aku yg ada antena tu. muahahaha. itu seciput bentuk kejelesan. jeles ni ada byk cabangnya dan rantingnya. dan selalunya org anggap jeles ni benda yg negatif. bagi aku jeles ni still ada yg positif. jeles ni boleh guna utk majukan diri sendiri. kalau rasa org lebih dr apa yg diri sendiri ada. jeleslah dgn org tu, dan usaha lebih utk miliki lebih dr apa yg org tu ada. kalau org tu byk duit, jeleslah, insyaAllah esok2 korang kaya. so, bleh passing la dkt aku sket. hahaha. kalau org tu byk pandai, jeleslah, insyaAllah esok2 korang jadi genius. so, bleh ajar aku. dan kalau jeles mamat tu byk awek, berusahalah.



jealousy in a relationship? i think i'll pass. sorry to dissapointed you. have a wonderful wednesday!

nota: lagu di atas dendangan band nitrus, lagu separuh sbb masih demo. hahaha

0 Comments:

Post a Comment

<< Home