//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Saturday, July 16, 2005

this journey: do i need one?

Image hosted by Photobucket.com



yup. do i need one? soalan yang bermain2 di ruang lingkup fikiran aku sejak seminggu lalu. mana tak nyer. kepala dah boleh bergoyang, berjoget2. hidung dah mula berair bagaikan menangis. nafas tersekat2, aku kekurangan bekalan oksigen.

seminggu ini, cuaca tidak menentu. mendung, mendung, mendung dan hujan, hujan. aku jadi risau. kalau perkara ini dibiarkan pasti aku akan sakit kerongkong dan tonsil aku pasti 'meragam'. dan pabila dia sudah 'meragam', sistem aku pasti lumpuh. lalu, aku pasti terlantar di atas tilam yang tidak empuk itu sepanjang hari, dan hari kemudiannya dan mungkin keesokkan hari sampai ia tidak 'meragam' lagi.

dengan akal yang dikurniakan Allah s.w.t aku berfikir dan mengintai pengalaman lalu. dengan itu, maka terdetik di benak fikiran utk memberi supplement kepada 'sistem' aku. aku makan ia. aku beransur baik. alhamdulillah.

tapi, hari2 biasa, aku sudah biasa menerima supplement yang 'FOC', free of charge. supplement yang aku terima saban pagi dan lewat petang. apa itu? gas carbon monoksida yang terlepas dari mesin2 beroda dua. tiada kebaikan, tiada khasiat, tapi itu harga yang perlu dibayar untuk hidup di 'hutan batu' ini.

mana mungkin, satu FOC dan satu lagi berbayar. jadinya, aku mmg perlu satu, i need one. i need supplement.

7 Comments:

Blogger kitchenkidscoffee said...

hmm..tu la dia rupanya. betul2.. makan supplement. aku biasa minum scotts emulsion oren..nyum..nyum

2:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

scott emulsion tu rasa pelik sket la ... tapi apa boleh buat, kena telan jugak ... huhuhu

11:26 AM  
Blogger mrsazi said...

..analogi try la makan spirulina.rasa dia kureng la sket tapi its good for ur health..

..apple bukan promote tapi untuk kebaikan jer.coz one of my cousins masuk spital pasal demam denggi and doktor said that dia ada ketahanan badan yg tinggi and the doctor tanya ada ambik apa2 suplemen ker.than my makcik said that dia just ambik spirulina jer..

..so apple think that why dont u try..

12:03 PM  
Blogger kitchenkidscoffee said...

ikan dibubuh rasa oren..pelikla. telan sekaligus, jgn rasa-rasa..

3:02 PM  
Blogger creativelydesigned said...

kalau sakit tekak i suggest mkn honey 1 tablespoon

7:34 PM  
Blogger analogi said...

reply to furbycutee: petuanya menarik sekali ... terima kasih

10:28 AM  
Blogger creativelydesigned said...

that's what i used to do when i got so throat. mkn honey je rasa tekak sooth sgt.

6:01 PM  

Post a Comment

<< Home