//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Saturday, September 22, 2007

faith

10th of ramadhan

babak satu
surely this not an entry about faith hill. if you searching for faith hill stuff, this is not the place. dude, go find at another places! faith, in the month of ramadhan tiba2 aku teringin nak memblog pasal faith. mungkin sbb aku lagu faith dendangan kumpulan tujuh kolar tshirt (atau dlm bahasa omputehnya seven collar tshirt) terngiang2 dkt telinga aku. aku pun tak tau, tapi tu la dia "If it makes it easier, If it makes it easier ... ". aku taktau lagu tu exactly pasal apa tapi dari lirik dia tu pasal kepercayaan kapel2 la kot. standard la tu. tapi seriusly aku suka musik ni. bila kena masa yg appropriate, mmg layan. faith tu benda yg besar dude. gila besar la weh. contohnya mak aku bg kepercayaan aku hari2 pi skolah (masa muda2 dulu la), so aku kena la pi skolah. kalau aku tak pi skolah, dan kalau cikgu disiplin report kat mak aku, mak aku tau aku ponteng, mak aku naik angin, mak aku tensen, dah tentunya aku kena marah. so lain kali aku nak buat apa2, mak aku dah tak percaya. lebih kurang macam tu la kes dia. contoh lain, katakan kwn korang2 ni nak pinjam duit, duit tu dia nak buat kerja yg tak sia2 (pikir la sendiri kerja apa yg tak sia2), ko pun setuju la bg 2,3 juta. pastu ko rilek2 berangan dpt untung ka hapa ka? tiba2, rilek2 kwn korang2 tu lari duit 2,3 juta tu senang2. dan dengan automatiknya korang rilek2 hilang faith pada kwn ko tu. hahaha. gilaa, 2,3 juta tuh weh. last but not least aktiviti cinta2 la kan, mana leh lepas punya tajuk ni. hot topik maaa. wuhuuu. faith dan relationship mmg kwn baik. there are equally important. and i'm hepi for happy people's out there. i'm hepi for u. and for the sad peoples, when the times come, you'll be hepi also. maybe esok, the day after, sebulan, setahun or maybe 80 tahun lagi. who knows. wuhuuu!



babak dua
al-fatihah untuk famili adik nurin. moga yg bersalah akan menerima hukuman yg setimpal. Allah s.w.t itu Maha Adil.



babak tiga
sketchup best! yahooo! esok cutiii .....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home