//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Tuesday, July 13, 2004

lab, laptop



almost every petang, it will rains. semalam, semasa aku keluar nak pergi lab; indah sekali suasananya, bagai langit dalam mood gembira. sekejap saja di lab, mood si langit berubah, kenapa sedih pula. aku agak, petang ini pasti langit menangis lagi. yup, memang betul! jadi terpaksalah aku redah saja hujan sebab aku masih belum lunch dan belum solat zohor. mmg semalam, langit begitu sedih hinggakan aku basah kuyup dibuatnya. sampai saja dibilik, terus mandi dan telan si paracetamol a.k.a panadol. hujan masih belum reda, serebrum, sereblum dan medula oblongata aku berdenyut2 rasanya. lebih baik aku tidur sekejap. alhamdulillah, selepas tidur, kembali segar walaupun mamai. solat asar, kemudiannya terus on coding.



mengenai tajuk pulak, aku dah cari notebook atau laptop yang menarik. seingat aku, kalau nak beli laptop/notebook, elok pilih yang branded. senang nak dapat barang, maintenance dan warranty. tapi nak cari dalam .net susah la sket sebab bukan price RM. aku just jumpa dekat dell and lowyat.net. bila aku compare2, dell punya spec lagi best dengan yang lowyat punya. harga pun not bad la. model InspironTM 600m, harga dalam rm4,399. tapi mana pulak nak cari branch dia. dekat lowyat pulak takder jual brand ni, yang ada hp compaq, IBM thinkpad, toshiba satellit, benq, acer and few others.

and today is tuesday, be amuse! wassalam, have a amused day guys!


2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dah lama tak meredah hujan.my hometown ni pun bila petang je,langit pun menangis.yang seronoknya,rasa sangat sejuk.yang kurang seronoknya,bintang plak merajuk. :)

[ zuril ]

5:29 PM  
Blogger analogi said...

respond to ijok:
thanks man for the talian bebas tol

respond to zuril:
bintang tidak merajuk, tetapi pak awan yang melindungi sang bintang

12:43 PM  

Post a Comment

<< Home