//ribbon

analogi

a place with pace that love peace

My Photo
Name:
Location: sungai petani, kedah, Malaysia

Tuesday, July 06, 2004

tuesday is the day for gilmore girls



hello everybody, yesterday would be an enjoying day as i don't have any progress. i can't think of anything except hearing music, again and again. no concentration involve. but alhamdulillah, today i manage to change this attitude. trying to plan on the fog's class construction. slow and steady i guess. i always wanting to finish it as soon as possible but ...



so, today. what can i talk about? attitude? can we just mumble about attitude? what is attitude? does attitude present a properties to a human? or it is just a flexible one, it come and it goes? attitude, dude! or it related to the music we hear? does it related to the atmosphere of anyone life? damn! this attitude is just ambiguous to be defined. hah? defined your own attitude lah.



attitude perangai
=================

attitude, dude!
perangai, mamai!
aku bukan baik
sebab aku tidak sempurna
itulah hakikat menjadi manusia
tapi hidup mengubah perangai
paksi baik, paksi jahat
bak besi magnet
yang ingin selalu medekati aku
tapi segalanya adalah attitude
pembuat keputusan yang sejati
kerana aku tahu aku sering diperhati
dari mula hidup hingga aku mati

perangai, attitude
itu masih boleh diubah
jadilah baik dari jahat
kerna pasti semua orang
akan hidup dalam bumi yang sihat
tanpa ada salah sangka
tanpa perlu menghitung angka
kematian akibat konflik
dinama, digelar war

perangai itu sementara
kerana semua ini masih sementara
ubahlah, ubahlah ke arah kebaikan
kerana itu tidak merugikan
malah menguntungkan
bak memiliki berkantung-kantung
yang tergantung untuk disanjung
jomlah ubah, let us change!
bukan menjadi rubah
tapi menjadi manusia yang tidak gelabah
dan menjadi sesuatu yang disukai abah

haha, haha, haha
kenapa ketawa, sambil sendawa
lantaklah aku nak ketawa
kerna aku sukanya
attitude perangai
itulah aku

dah cukup la aku mengarut hari ini, simpan untuk esok pulak ... wasalam. and have a nice day and good attitude guys!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home